HARVÁNKOVÁ, Klára, Petr NOVOTNÝ, Klára ZÁLESKÁ a Petr HLAĎO. Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support. In ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support
Autoři HARVÁNKOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí), Klára ZÁLESKÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr HLAĎO (203 Česká republika, domácí).
Vydání ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00110703
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky work ability; work ability index; upper-secondary school teachers; burnout
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D., učo 174503. Změněno: 13. 1. 2023 14:38.
Anotace
The poster will introduce the first results from the questionnaire survey among upper-secondary school teachers in the Czech republic. We identify the work ability index of upper-secondary school teachers and also we expect the findings about the risk of the burnout syndrome at this target group. We will also identify the level of job satisfaction and the teachers´ lifestyle. These findings will be presented with respect to maintaining the work ability of upper-secondary school teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUNázev: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:13