k 2019

Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support

HARVÁNKOVÁ, Klára, Petr NOVOTNÝ, Klára ZÁLESKÁ a Petr HLAĎO

Základní údaje

Originální název

Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support

Autoři

HARVÁNKOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí), Klára ZÁLESKÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr HLAĎO (203 Česká republika, domácí)

Vydání

ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00110703

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

work ability; work ability index; upper-secondary school teachers; burnout

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 13. 1. 2023 14:38, Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.

Anotace

V originále

The poster will introduce the first results from the questionnaire survey among upper-secondary school teachers in the Czech republic. We identify the work ability index of upper-secondary school teachers and also we expect the findings about the risk of the burnout syndrome at this target group. We will also identify the level of job satisfaction and the teachers´ lifestyle. These findings will be presented with respect to maintaining the work ability of upper-secondary school teachers.

Návaznosti

MUNI/A/1357/2018, interní kód MU
Název: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty