2019
Propojení dvou školních světů: Subjektivní vnímání kvality života očima žáků na pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání (projekt práce)
KOBLIHOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Propojení dvou školních světů: Subjektivní vnímání kvality života očima žáků na pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání (projekt práce)
Název česky
Propojení dvou školních světů: Subjektivní vnímání kvality života očima žáků na pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání (projekt práce)
Název anglicky
Connecting two school worlds: Pupils´subjective perception of quality of life between primary and lower secondary education
Autoři
KOBLIHOVÁ, Hana
Vydání
XXVII. konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci, 2019, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7494-475-8
Klíčová slova česky
kvalita života žáka, celostní rozvoj osobnosti, pedagogická diagnostika, Q metodologie
Klíčová slova anglicky
Pupil´s quality of life, whole person education, educational assessment,Q metodology
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 12:43, Dana Nesnídalová
V originále
Tento příspěvek prezentuje záměr disertační práce, která se zabývá kvalitou života obyčejného žáka ve dvou vzdělávacích období. Pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání otevírá problematiku přechodu mezi vzdělávacími stupni. Hlavním cílem disertačního výzkumu je popsat subjektivní vnímání kvality života očima samotných žáků na tomto pomezí. Z důvodu triangulace metod budou využity tři kvalitativní metody: Q metodologie v interaktivní počítačové podobě, obsahová analýza sestaveného obrázku a obsahová analýza volných písemných výpovědí. Praktickým dopadem je zjištění subjektivní úrovně kvality života žáka jako diagnostické pomůcky za účelem podpory a zvyšování celostního přístupu k žákům a vyšší individualizace ve výuce. Svým důrazem na individualizaci a celostní pojetí osobnosti se práce snaží posunout pedagogickou diagnostiku a výzkum do oblasti individualizované diagnostiky.
Anglicky
This dissertation thesis project links the quality of life area to the common pupil personality during two educational periods, primary and lower secondary school. Due to triangulation there will be applied three qualitative educational research methods (Q methodology, two different types of content analysis of pupil´s product). This approach underlines the individualization and whole person education with an aim to transfer the traditional educational assessment and hence educational research to the individualized assessment field.
Návaznosti
MUNI/A/1502/2018, interní kód MU |
|