2019
Lexikální složka řeči u bilingvních dětí předškolního věku
HOŠŤÁLKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Lexikální složka řeči u bilingvních dětí předškolního věku
Název česky
Lexikální složka řeči u bilingvních dětí předškolního věku
Název anglicky
Lexical level of bilingual children in preschool age
Autoři
HOŠŤÁLKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XXVII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu v Liberci, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00110761
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
bilingvismus; jazyk; předškolní věk; test; bilingvní děti; monolingvní děti; lexikální složka; pragmatická složka; vývoj
Klíčová slova anglicky
bilingualism; language; preschool age; test; bilingual children; monolingual children; lexical level; pragmatics; development
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2020 10:23, Dana Nesnídalová
V originále
Přehledová studie se zabývá výzkumy zahraničních autorů zaměřenými na úroveň a rozsah slovní zásoby bilingvních dětí předškolního věku a jejich schopnost porozumět verbální komunikaci v daném jazyce. V práci jsou zahrnuty empirické studie realizované v období od roku 2001 do roku 2015, které prostřednictvím standardizovaných jazykových testů porovnávají slovní zásobu bilingvních dětí se slovní zásobou dětí monolingvních. Na základě analýzy jednotlivých studií byly zjištěny pouze nepatrné rozdíly ve slovní zásobě dětí bilingvních a monolingvních a jejich schopnosti adekvátně verbálně reagovat. Přehledová studie dále upozorňuje na nejednotné názory předních odborníků na danou problematiku a také potřebu zabývat se lexikální složkou řeči bilingvních dětí i v dalších výzkumech.
Anglicky
This case study focuses on research dealing with the level and extent of the vocabulary of bilingual children in the preschool age and their ability to understand verbal communication in their particular language. These studies were published by foreign researchers interested in the topic of bilingualism. The research included in this case study took place in the period from 2001 to 2015 with the use of a standardized language test. The final results of bilingual children were compared with those of monolingual children. Only slight differences were found between the vocabulary of bilingual and monolingual children and their ability to react verbally. To sum up, the case study points out various opinions of experts on the topic of bilingualism; these experts also encourage other researchers to deal with this topic.