STADLEROVÁ, Hana a Daniela TAYLOR. Přínos vzdělávací oblasti Umění a kultura pro rozvoj dítěte. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, III., č. 1, s. 109-124. ISSN 2533-7890.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přínos vzdělávací oblasti Umění a kultura pro rozvoj dítěte
Název česky Přínos vzdělávací oblasti Umění a kultura pro rozvoj dítěte
Název anglicky The Contribution to the Educational Area of Art and Culture Relating to the Development of children
Autoři STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Daniela TAYLOR (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, 2533-7890.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00110839
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky umělecké vzdělávání; RVP ZV; kompetence; gramotnost; vzdělávací oblast Umění a kultura; mezioborovost; inovace
Klíčová slova anglicky Art Education; Framework Educational Programme for Primary schools; competencies; literacy; educational area Arts and Culture; interdisciplinary; innovation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Taylor, Ph.D., učo 21443. Změněno: 9. 3. 2020 09:56.
Anotace
Role umění a kultury v rozvoji dítěte může být chápána velice různorodě. Např. povinné vzdělávání definuje cíle vzdělávací oblasti Umění a kultura, ty se však často velice liší od představ a zkušeností laické veřejnosti, včetně některých rodičů dětí. Je třeba vytvářet příležitosti, jak zkvalitňovat nejen obsahy výtvarné a hudební výchovy, které jsou součástí jmenované vzdělávací oblasti, ale též objasňovat jejich přínos, aby byl doceněn jejich význam pro vzdělávání a rozvoj dítěte, a to nejen v základním školství. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".
Anotace anglicky
The role of Art and Culture in the development of a child can be understood very differently. For example, Compulsory Education defines the aims of the Art and Culture field, but they often differ greatly from the ideas and experiences of the general public, including some parents of children. Opportunities need to be created to improve not only the content of Art and Music Education, both are part of the mandatory educational area, but also to clarify their contribution in order to appreciate their importance in the Education and development of the child, but not only in Primary Education. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUNázev: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 06:39