RICHTER, Štěpán. Consumer Issues in Supply of Digital Content in the context of Consumer Code. In doc. JUDr. Marianna Novotná, Ph.D. Zásady európskeho súkromného práva v aplikačnej praxi. Spotrebiteľský kódex: áno či nie? 1. vyd. Praha: Leges, 2018, s. 170-183. ISBN 978-80-7502-324-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Consumer Issues in Supply of Digital Content in the context of Consumer Code
Autoři RICHTER, Štěpán (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Zásady európskeho súkromného práva v aplikačnej praxi. Spotrebiteľský kódex: áno či nie? od s. 170-183, 14 s. 2018.
Nakladatel Leges
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50501 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Katalog MU
Kód RIV RIV/00216224:14220/18:00120493
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-7502-324-7
Klíčová slova anglicky Digital content; supply of digital content; consumer; consumer code; Consumer rights directive; Directive on certain aspects of supply of digital content
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 22. 4. 2022 10:18.
Anotace
The protection of consumer as a weaker contractual party can be considered an evergreen issue of modern law. As the population, economy, and technological level of European states grows, the consumers are offered more and more types of goods and sevices. The diversity of these products also means diversity in contracts, more contractual issues unanswered by law, and more ways to eventually rob the consumer of their law-given rights. This phenomenon is more apparent in digital market than anywhere else, since it is still mostly unregulated by laws specifically tailored to the field. European Union currently has an initiative in both consumer rights and digital market legislature. Besides that, there has been an ongoing discussion in the Czech Republic and other countries of the EU about unification of all consumer law into one Consumer code. The puropose of this article is to describe what digital content is and how the consumer is protected in its supply, with focus on the new regulations in the scope of the upcoming Directive on supply of digital content. The possibility of an unified Consumer code will also be examined withing the context of upcoming new regulation.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 09:24