ŠVAŘÍČEK, Roman. Indicators and principles of dialogic teaching. In Vyžádáná přednáška na Department of Teacher Education, UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Indicators and principles of dialogic teaching
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vyžádáná přednáška na Department of Teacher Education, UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00107729
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky classroom discourse; dialogic teaching
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 18. 3. 2020 16:32.
Anotace
The aim of the lecture was to describe the process of implementation of dialogic teaching into everyday teaching at lower secondary schools. There are a large number of theoretical papers describing dialogic teaching as an ideal version of teaching, but empirical evidence of the realization of dialogic teaching is still missing. The lecture for future teachers in Finland was devoted to principles and indicators of dialogic teaching and specially challenges of implementation of this type of dialogic pedagogy into practice.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 22:07