ČERNÝ, Michal. Information behavior or learning behavior? Empirical experience with web analytics. In Information interactions 2019. 2019. ISBN 978-80-223-4803-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Information behavior or learning behavior? Empirical experience with web analytics
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Information interactions 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-223-4803-4
Klíčová slova anglicky information behavior; learning behavior; information interactions; web analytics; online courses
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 29. 2. 2020 19:32.
Anotace
Výzkum prostředí se dostává do popředí zájmu různých vědních disciplín ů informační vědy, informatiky, pedagogiky, marketingu atp. Zásluhou práce George Lakoffa a Marca Johnsona ale získává celé téma hlubší a významnější rámec – prostředí je něčím, co ovlivňuje celou myšlenkovou strukturu jedince, co mění strukturaci poznatků, bázové kategorie, ale také i způsob celého informačního a kognitivního chování. S nástupem a rozvojem online kurzů se toto téma stává ještě zajímavější tím, že je možné ho zajímavě měřit a analyzovat. Náš výzkum se přitom nezaměřuje na data z learning management systems, která jsou detailní, ale v podstatě velice umělá, ale z běžných webových stránek, které složí jako učebnice. Náš výzkum usiluje o maximální přiblížení se „přirozenému prostředí“. V rámci výzkumu učebního chování studentů v online kurzech pracujeme s velkým množstvím dat, která nejsou obvykle snadno pedagogicky interpretována – čas strávený na stránce, počet návštěv, průchod stránkami, interakce na stránkách, práce s heatmaps atp. Všechna tato data získáváme díky Google Analytics a Smartlook (systém podobný Hotjar). Mimo to jsme ale schopni data interpretovat v závislosti na výsledcích testů, odpovědníků a dalších zdrojů zpětné vazby. Náš výzkum tedy poměrně unikátní způsobem propojuje analýzu informačního chování a webovou analytiku, jako domény spojené s informační vědou a možnost analýzy studijního chování, což je téma bytostně pedagogické. Ukazuje se přitom, že právě spojení těchto dvou vědních disciplín může mít zajímavé dopady jak na primární výzkum (tedy tvorbu modelů toho, jak ke studiu online kurzů vůbec dochází a jaký je vliv prostředí, obsahu či designu na vzdělávací proces), tak v oblasti přímé implementace v oblasti změny informační architektury, obsahu kurzu atp.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 03:01