Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1572476, author = {Syslová, Zora and Grůzová, Lucie and Najvarová, Veronika and Rodová, Veronika and Vystrčilová, Petra}, booktitle = {Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}, keywords = {pregraduate education, preconcepts, prefesional vision, reflection, preprimary teaching, primary teaching}, language = {cze}, isbn = {978-80-7494-475-8}, title = {Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia?}, year = {2019} }
TY - CONF ID - 1572476 AU - Syslová, Zora - Grůzová, Lucie - Najvarová, Veronika - Rodová, Veronika - Vystrčilová, Petra PY - 2019 TI - Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? SN - 9788074944758 KW - pregraduate education, preconcepts, prefesional vision, reflection, preprimary teaching, primary teaching N2 - Příspěvek představuje výsledky analýzy esejí studentů studijních oborů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Cílem analýz bylo odpovědět na otázky, jakým jazykem se studenti vyjadřují o realitě preprimárního a primárního vzdělávání a jak tuto realitu tématizují. Specificky jsou analyzována data vztahující se k aktérům, prostředí, výuce v ZŠ a procesům vzdělávání v MŠ. Sledována byla také oblast osobního nastavení studentů k budoucí profesi učitele.Realizovaný výzkum spadá do proudu výzkumu profesionalismu, profesního vzdělávání a profesního rozvoje. Studie zastihuje respondenty v rané fázi profesního rozvoje, v situaci proměny či přechodu od role žáka (a žákovského vidění a pojetí edukace) k roli (a perspektivě) učitele. Narace studentů je nahlížena optikou profesního vidění v jeho nejranější fázi.Výzkumná sonda vychází z analýzy esejí studentů prvního ročníku studijních oborů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. K analýze esejí bylo využito otevřeného kódování, z něhož vznikl kategoriální systém „Forma a obsah reflexe studentů“. V současné době (duben 2019) probíhá analýza pořízených dat. Závěry budou k dispozici na konci července. Výsledky pomohou odhalit prekoncepty studentů týkající se aktérů, procesů a prostředí školní edukace na počátku jejich pregraduálního vzdělávání. ER -
SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? In \textit{Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2019. ISBN~978-80-7494-475-8.
|