ŠAŠINKOVÁ, Alžběta. Vzdělávání ve virtuální realitě : potenciál geografických úloh. In 23. kartografická konference, 18. - 20. září 2019, Kutná Hora. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání ve virtuální realitě : potenciál geografických úloh
Název anglicky Education in Virtual Reality : The Potential of Geographic Tasks
Autoři ŠAŠINKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 23. kartografická konference, 18. - 20. září 2019, Kutná Hora, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00107736
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky virtuální realita; vzdělávání; geografie
Klíčová slova anglicky virtual reality; education; geography
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D., učo 322084. Změněno: 21. 4. 2020 11:24.
Anotace
Příspěvek řešil možnosti a limity vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě (CIVE); konkrétně za využití geografických edukačních úloh. Ačkoli zatím napříč odbornou veřejností neexistuje shoda na tom, zda má virtuální realita obecně vliv na efektivitu vzdělávání, často se při designu experimentálních úloh zapomíná na zásadní jev, kterým je závislost na typu úlohy (task-dependence). Právě geografické úlohy přinášejí velké příležitosti. Cílem příspěvku bylo identifikovat některá další témata, u nichž může použití virtuální reality (resp. CIVE) přinést pozitivní efekt na proces edukace.
Anotace anglicky
The article aimed at possibilities and limits of education in collaborative immersive virtual environments (CIVE); particularly while using geographic educational tasks. While there has not been a wide consent on the general influence of VR on education, very often task-dependence is neglected is related research. Geographic tasks provide some great opportunities in this regard. Identifying some other topic where using VR could be beneficial was the objective of this article.
Návaznosti
GC19-09265J, projekt VaVNázev: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Akronym: ISOVIS)
Investor: Grantová agentura ČR, The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 09:45