a 2019

The Education Systems of Fencing Coaches: Issues, Procedures, and Aims

ROČEK, Michal, Vladimír JŮVA a István SOÓS

Základní údaje

Originální název

The Education Systems of Fencing Coaches: Issues, Procedures, and Aims

Název česky

Vzdělávací systémy trenérů šermu: problémy, postupy a cíle

Autoři

Vydání

SPORT AND INNOVATION INTERNATIONAL CONFERENCE, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

30306 Sport and fitness sciences

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

trenérství; vzdělávací systém; šerm; trenér; vzdělávání trenérů

Klíčová slova anglicky

coaching; educational system; fencing; coach; coach education
Změněno: 2. 4. 2020 10:31, Alena Marečková

Anotace

V originále

The current studies in the Czech Republic show that there are limitations in the conception of leading practical education as well as insufficient and unsystematic participation of experts in the process of educating Czech fencing coaches.The project will map out and compare two education systems: that of Hungary as the typical example of a successful ”fencing super power,“ and that of the current system in Great Britain. The research will also target the issue of educating coaches on the highest levels, describe the role of non-formal or informal educational activities within the process of education, and evaluate the significance of experts in the process of passing down sport and coaching mastery. The methodology will be based on the quantitative and qualitative content analysis of specialized literature respectively and on official and semi-official documents, questionnaire and observation.Based on the findings, theoretical and practical outputs will be proposed to help optimize and improve the educational process (excellence) of Czech fencing coaches within an international context, resulting in a growth in performance of their athletes.

Česky

Současné studie ukazují, že v koncepci praktického vzdělávání trenérů šermu v České republice existují značná omezení. Identifikovali jsme také nedostatečnou a nesystematickou účast expertů v procesu vzdělávání českých šermířských trenérů. Projekt zmapuje a porovná dva vzdělávací systémy: maďarský, jako typický příklad úspěšné „šermířské velmoci“ a současného vzdělávacího systému trenérů šermu používaného ve Velké Británii. Výzkum se rovněž zaměří na problematiku vzdělávání trenérů na nejvyšší úrovni, popíše úlohu neformálních a informálních vzdělávacích aktivit v procesu vzdělávání a vyhodnotí význam expertů v procesu předávání sportovního a trenérského mistrovství. Metodika práce bude založena na kvantitativní a kvalitativní obsahové analýze odborné literatury, respektive na oficiálních a polooficiálních dokumentech, dotazníkového šetření a pozorování. Na základě zjištění budou navrženy teoretické a praktické výstupy, které pomohou optimalizovat a zlepšit vzdělávací proces (excelenci) českých šermířských trenérů v mezinárodním kontextu.

Návaznosti

MUNI/A/1273/2018, interní kód MU
Název: Genderové aspekty trenérství 2 (Akronym: GENAT2)
Investor: Masarykova univerzita, Genderové aspekty trenérství 2, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty