KUBRICKÁ, Jana. Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP. Online. In E. Bruillard, A. Anichini & G.-L. Baron. Changing media - changing schools? Lisabon: IARTEM, 2019, s. 22-25. ISBN 978-82-691343-2-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP
Autoři KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Lisabon, Changing media - changing schools? od s. 22-25, 4 s. 2019.
Nakladatel IARTEM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00111063
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-82-691343-2-2
Klíčová slova anglicky English for specific purpose; syllabus de-sign; language identity; digital media; scaffolding
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 23. 4. 2020 22:33.
Anotace
In this paper the author describes the background, principles and pitfalls of material design for Eng-lish for Specific Purpose (ESP) courses. Foreign lan-guage teaching in the “post-method era” strives for an ambitious format that reflects current trends of autonomous learning, collaborative learning, scaf-folding and CLIL, develops creativity and critical thinking while combining traditional and new me-dia. Building on these approaches and incorporating their elements into ESP materials effectively and in a purposeful manner presents a daunting task to the authors. ESP at tertiary level is a domain where the identities of learners (both their language and aca-demic identities) are a powerful instrument that has to be taken into account and developed to maximise learning. The aim of this paper is to offer an insight into the background, starting points and elements of material design in tertiary ESP which draws on re-search into identity in language learning.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:24