J 2020

Improving Orienteering-based Tourist Trip Planning with Social Sensing

PERSIA, Fabio, Giovanni PILATO, Mouzhi GE, Paolo BOLZONI, Daniela D'AURIA et. al.

Základní údaje

Originální název

Improving Orienteering-based Tourist Trip Planning with Social Sensing

Autoři

PERSIA, Fabio (380 Itálie), Giovanni PILATO (380 Itálie), Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí), Paolo BOLZONI (380 Itálie), Daniela D'AURIA (380 Itálie) a Helmer SVEN (276 Německo)

Vydání

Future Generation Computer Systems, Elsevier, 2020, 0167-739X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 7.187

Kód RIV

RIV/00216224:14330/20:00115119

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

000541153400078

Klíčová slova anglicky

Social sensing;Orienteering;Semantic mapping;Semantic similarity

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 5. 2021 05:01, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

We enhance a tourist trip planning framework based on orienteering with category constraints by adding social sensing. This allows us to customize a user’s experience without putting the burden of preference elicitation on the user. We identify the interests of a user by analyzing their Tweets and then match these interests to descriptions of points of interests. For this analysis we adapt different schemes for social sensing to the needs of our orienteering context and compare them to find the most suitable approach. We show that our technique is fast enough for use in real-time dynamic settings and also has a higher accuracy compared to previous approaches. Additionally, we integrate a more efficient algorithm for solving the orienteering problem, boosting the overall performance and utility of our framework further, as demonstrated by the positive user satisfaction received by real users.