2020
Improving Orienteering-based Tourist Trip Planning with Social Sensing
PERSIA, Fabio, Giovanni PILATO, Mouzhi GE, Paolo BOLZONI, Daniela D'AURIA et. al.Základní údaje
Originální název
Improving Orienteering-based Tourist Trip Planning with Social Sensing
Autoři
PERSIA, Fabio (380 Itálie), Giovanni PILATO (380 Itálie), Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí), Paolo BOLZONI (380 Itálie), Daniela D'AURIA (380 Itálie) a Helmer SVEN (276 Německo)
Vydání
Future Generation Computer Systems, Elsevier, 2020, 0167-739X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 7.187
Kód RIV
RIV/00216224:14330/20:00115119
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000541153400078
Klíčová slova anglicky
Social sensing;Orienteering;Semantic mapping;Semantic similarity
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 5. 2021 05:01, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
We enhance a tourist trip planning framework based on orienteering with category constraints by adding social sensing. This allows us to customize a user’s experience without putting the burden of preference elicitation on the user. We identify the interests of a user by analyzing their Tweets and then match these interests to descriptions of points of interests. For this analysis we adapt different schemes for social sensing to the needs of our orienteering context and compare them to find the most suitable approach. We show that our technique is fast enough for use in real-time dynamic settings and also has a higher accuracy compared to previous approaches. Additionally, we integrate a more efficient algorithm for solving the orienteering problem, boosting the overall performance and utility of our framework further, as demonstrated by the positive user satisfaction received by real users.