2018
Perspectives of Big Data Quality in Smart Service Ecosystem
HELFERT, Markus a Mouzhi GEZákladní údaje
Originální název
Perspectives of Big Data Quality in Smart Service Ecosystem
Autoři
HELFERT, Markus (276 Německo) a Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí)
Vydání
Journal of Information Technology Management, 2018, 2008-5893
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Írán
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/18:00111068
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
Big data quality; Information quality; Smart cities; Service design; Smart services; Data quality model; Smart service ecosystem
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 5. 2020 11:15, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Despite the increasing importance of data and information quality, current research related to Big Data quality is still limited. It is particularly unknown how to apply previous data quality models to Big Data. In this paper we review Big Data quality research from several perspectives and apply a known quality model with its elements of conformance to specification and design in the context of Big Data. Furthermore, we extend this model and demonstrate it utility by analyzing the impact of three Big Data characteristics such as volume, velocity and variety in the context of smart cities. This paper intends to build a foundation for further empirical research to understand Big Data quality and its implications in the design and execution of smart service ecosystems.