LU, Jinjin a Tomáš JANÍK. Experience in International Research Cooperation: Opportunities and Challenges in Central Europe. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. INTED2019 Proceeding. Spain: IATED Academy, 2019, s. 1060-1066. ISBN 978-84-09-08619-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.0351.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experience in International Research Cooperation: Opportunities and Challenges in Central Europe
Název česky Zkušenosti v oblasti mezinárodní spolupráce ve výzkumu: příležitosti a výzvy ve střední Evropě
Autoři LU, Jinjin (156 Čína, garant, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Spain, INTED2019 Proceeding, od s. 1060-1066, 7 s. 2019.
Nakladatel IATED Academy
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00111082
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-09-08619-1
ISSN 2340-1079
Doi http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.0351
UT WoS 000536018101026
Klíčová slova česky mezinárodní spolupráce;auto-etnografie;kulturní identita;střední Evropa
Klíčová slova anglicky international cooperation;auto-ethnography;cultural identity;central europe
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 1. 2021 16:20.
Anotace
With the development of economy, society and communication technologies in the last decade, we have witnessed that a fast growing number of international research projects and exchange research programs held to strengthen research cooperation in Central Europe. This study uses a collaborative auto-ethnography as a research method to reveal unique research experiences and identity via interrogating culture and engaging in dialogues to create valuable opportunities for understanding the opportunities and challenges between foreign researchers and Czechs have about each other. In this paper, the first author interrogates her bilingual early career researcher in multilingual and multicultural environments and then work with the co-author as a research fellow in Czech Republic. My series of auto-ethnographic dialogues between a cast of characters, recalling experiences, perceptions and emotions provides readers with opportunities to actively respond to the text. Through this auto-ethnographic memoir and performance, we hope not only to contribute to new directions for educational research, but also to assist foreign stakeholders in enhancing their cultural and educational policy understandings in upcoming research project collaboration in the Czech context.
Anotace česky
Společně s ekonomickým a společenským rozvojem a rozvojem v oblasti komunikačních technologií v posledním desetiletí jsme zaznamenali i narůstající počet mezinárodních výzkumných projektů a výměnných výzkumných programů zacílených na posílení výzkumné spolupráce ve střední Evropě. Tato studie využívá kolaborativní auto-etnografii jako výzkumnou metodu, abychom poukázali na naši jedinečnou výzkumnou zkušenost a identitu prostřednictvím zkoumání kultury a zapojení se do dialogu s cílem vytvořit cenné příležitosti pro porozumění vzájemným příležitostem a výzvám mezi zahraničními výzkumníky a Čechy. V tomto příspěvku autorka nejprve řeší svou ranou kariéru bilingvního výzkumníka v mnohojazyčných a multikulturních prostředích a poté svou zkušenost výzkumníka spolupracujícího se spoluautorem v České republice. Naše série etnografických rozhovorů mezi účastníky, vzpomínání na zkušenosti, přístupy a emoce poskytuje čtenářům příležitost aktivně na text reagovat. Doufáme, že tímto kolaborativním auto-etnografickým memoárem a jeho prezentací nejen přispějeme k novému směřování v oblasti výzkumu ve vzdělávání, ale také umožníme zúčastněným stranám ze zahraničí lépe pochopit jejich kulturní a vzdělávací politiku v budoucí spolupráci ve výzkumu v českém kontextu.
Návaznosti
EF16_027/0008360, projekt VaVNázev: Postdoc@MUNI
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 21:34