B 2019

Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování

KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování

Název česky

Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování

Název anglicky

Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders

Autoři

KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ a Kateřina ŠTRAUSOVÁ

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 199 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9379-9

Klíčová slova česky

etopedie; inkluzivní vzdělávání; škola; institucionální výchova; kvalita života, resilience; zvládání; děti v riziku; problémy v chování; porucha chování

Klíčová slova anglicky

special needs education of children with behavioural difficulties/disorders; inclusive education; school; residential care; quality of life; coping; behavioural difficulties; behavioural disorder

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 10. 2019 13:24, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Centrálním tématem monografie jsou přístupy k edukaci dětí v riziku s problémy/s poruchami chování. Témata nálepkování, prevence i intervence vycházejí z výzkumů praxe speciální pedagogiky etopedie v českém školském prostředí od škol hlavního proudu vzdělávání až prostředí institucionální výchovy. Jednotlivé kapitoly spojuje tematická nit inkluzivních kontextů vzdělávání, prevence i intervence cílové skupiny s perspektivou kvality života v dospělosti.

Anglicky

The book is focused on educational approaches to children at-risk or with behavioural difficulties/disorders. Main topics of the book are associated to problems of the labelling process and of processes of prevention and intervention within Czech educational area (school environment and residential care facilies). Chapters bring together the topical thread of contexts of inclusive education, of processes of prevention and intervention focused to target groups (with the respect to the childrens‘ quality of life in adulthood).

Návaznosti

MUNI/A/1183/2016, interní kód MU
Název: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty