EIBL, Otto, Miloš GREGOR, Vít HLOUŠEK, Marju LAURISTIN, Sten HANSSON, Ieva BĒRZIŅA, Ingrida UNIKAITĖ-JAKUNTAVIČIENĖ, Lubomír KOPEČEK, Balazs KISS, Gabriella SZABO, Wojciech CWALINA, Milena DRZEWIECKA, Jozef ZAGRAPAN, Věra STOJAROVÁ, Afrim KRASNIQI, Adnan HUSKIĆ, Ivanka MAVRODIEVA, Marijana GRBEŠA, Berto ŠALAJ, Mirjana MALESKA, Adriana ȘTEFĂNEL, Silvia BRANEA, Ruxandra BOICU, Alenka KRAŠOVEC, Tomaž DEŽELAN, Siniša ATLAGIĆ, Dušan VUČIĆEVIĆ, Jan HOLZER, Igor MUNTEANU, Larisa DOROSHENKO a John ISHIYAMA. Thirty Years of Political Campaigning in Central and Eastern Europe. Cham: Palgrave Macmillan, 2019, 426 s. Political Campaigning and Communication. ISBN 978-3-030-27692-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27693-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Thirty Years of Political Campaigning in Central and Eastern Europe
Autoři EIBL, Otto (203 Česká republika, garant, domácí), Miloš GREGOR (203 Česká republika, domácí), Vít HLOUŠEK (203 Česká republika, domácí), Marju LAURISTIN (233 Estonsko), Sten HANSSON (233 Estonsko), Ieva BĒRZIŅA (440 Litva), Ingrida UNIKAITĖ-JAKUNTAVIČIENĖ (428 Lotyšsko), Lubomír KOPEČEK (203 Česká republika, domácí), Balazs KISS (348 Maďarsko), Gabriella SZABO (348 Maďarsko), Wojciech CWALINA (616 Polsko), Milena DRZEWIECKA (616 Polsko), Jozef ZAGRAPAN (703 Slovensko), Věra STOJAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Afrim KRASNIQI (8 Albánie), Adnan HUSKIĆ (70 Bosna a Hercegovina), Ivanka MAVRODIEVA (100 Bulharsko), Marijana GRBEŠA (191 Chorvatsko), Berto ŠALAJ (191 Chorvatsko), Mirjana MALESKA (807 Severní Makedonie), Adriana ȘTEFĂNEL (642 Rumunsko), Silvia BRANEA (642 Rumunsko), Ruxandra BOICU (642 Rumunsko), Alenka KRAŠOVEC (705 Slovinsko), Tomaž DEŽELAN (705 Slovinsko), Siniša ATLAGIĆ (688 Srbsko), Dušan VUČIĆEVIĆ (688 Srbsko), Jan HOLZER (203 Česká republika, domácí), Igor MUNTEANU (498 Moldavsko), Larisa DOROSHENKO (804 Ukrajina) a John ISHIYAMA (840 Spojené státy).
Vydání Cham, 426 s. Political Campaigning and Communication, 2019.
Nakladatel Palgrave Macmillan
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/19:00111110
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-3-030-27692-8
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27693-5
UT WoS 000558207900030
Klíčová slova anglicky elections; campaigns; Eastern Europe; Central Europe
Štítky rivok, topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 12. 4. 2021 11:18.
Anotace
The book focuses on establishment and development of political communication and campaigning in countries of the former Communist Bloc over the last 30 years. Thus, the book deals with an understudied topic, as most of the political communication and campaigning literature is devoted to study political parties and their behavior in the western countries. The ambition of this volume is to fill this gap and help readers to understand what massive change in terms of political culture and political practice had parties undergo to create more or less successful campaigns. The book consists of a series of country case studies in which the authors focus on the history, development, and current state of political marketing in all respective countries.
Návaznosti
MUNI/A/1117/2018, interní kód MUNázev: Aktuální problémy politologického výzkumu V.
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální problémy politologického výzkumu V., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:45