2019
Thirty Years of Political Campaigning in Central and Eastern Europe
EIBL, Otto, Miloš GREGOR, Vít HLOUŠEK, Marju LAURISTIN, Sten HANSSON et. al.Základní údaje
Originální název
Thirty Years of Political Campaigning in Central and Eastern Europe
Autoři
EIBL, Otto (203 Česká republika, garant, domácí), Miloš GREGOR (203 Česká republika, domácí), Vít HLOUŠEK (203 Česká republika, domácí), Marju LAURISTIN (233 Estonsko), Sten HANSSON (233 Estonsko), Ieva BĒRZIŅA (440 Litva), Ingrida UNIKAITĖ-JAKUNTAVIČIENĖ (428 Lotyšsko), Lubomír KOPEČEK (203 Česká republika, domácí), Balazs KISS (348 Maďarsko), Gabriella SZABO (348 Maďarsko), Wojciech CWALINA (616 Polsko), Milena DRZEWIECKA (616 Polsko), Jozef ZAGRAPAN (703 Slovensko), Věra STOJAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Afrim KRASNIQI (8 Albánie), Adnan HUSKIĆ (70 Bosna a Hercegovina), Ivanka MAVRODIEVA (100 Bulharsko), Marijana GRBEŠA (191 Chorvatsko), Berto ŠALAJ (191 Chorvatsko), Mirjana MALESKA (807 Severní Makedonie), Adriana ȘTEFĂNEL (642 Rumunsko), Silvia BRANEA (642 Rumunsko), Ruxandra BOICU (642 Rumunsko), Alenka KRAŠOVEC (705 Slovinsko), Tomaž DEŽELAN (705 Slovinsko), Siniša ATLAGIĆ (688 Srbsko), Dušan VUČIĆEVIĆ (688 Srbsko), Jan HOLZER (203 Česká republika, domácí), Igor MUNTEANU (498 Moldavsko), Larisa DOROSHENKO (804 Ukrajina) a John ISHIYAMA (840 Spojené státy)
Vydání
Cham, 426 s. Political Campaigning and Communication, 2019
Nakladatel
Palgrave Macmillan
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50601 Political science
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/19:00111110
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-3-030-27692-8
UT WoS
000558207900030
Klíčová slova anglicky
elections; campaigns; Eastern Europe; Central Europe
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2021 11:18, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
The book focuses on establishment and development of political communication and campaigning in countries of the former Communist Bloc over the last 30 years. Thus, the book deals with an understudied topic, as most of the political communication and campaigning literature is devoted to study political parties and their behavior in the western countries. The ambition of this volume is to fill this gap and help readers to understand what massive change in terms of political culture and political practice had parties undergo to create more or less successful campaigns. The book consists of a series of country case studies in which the authors focus on the history, development, and current state of political marketing in all respective countries.
Návaznosti
MUNI/A/1117/2018, interní kód MU |
|