Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1576177, author = {Pančocha, Karel and Kingsdorf, Sheri Leigh}, booktitle = {11. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2019}, keywords = {Professional education; Behavioral Analysts; Behavioral skills training}, isbn = {978-80-7509-673-9}, title = {Profesní vzdělávání behaviorálních analytiků: využití metody behavioral skills training}, url = {https://www.icolleconference.cz/files/319-program-icolle-2019.pdf}, year = {2019} }
TY - CONF ID - 1576177 AU - Pančocha, Karel - Kingsdorf, Sheri Leigh PY - 2019 TI - Profesní vzdělávání behaviorálních analytiků: využití metody behavioral skills training SN - 9788075096739 KW - Professional education KW - Behavioral Analysts KW - Behavioral skills training UR - https://www.icolleconference.cz/files/319-program-icolle-2019.pdf N2 - Behaviorální analytik je odborník, který by měl být schopen poskytovat behaviorální intervence osobám s neurovývojovými poruchami, např. poruchami autistického spektra. V rámci vzdělávání budoucích behaviorálních analytiků jsme ověřovali možnost využití metody Behavioral Skills Training (BST) k nácviku dovedností potřebných k samostatnému vytvoření a implementaci behavioprálního plánu u klientů. Praktický nácvik probíhal v rámci šesti intezivních seminářů ve čtrnáctidenních cyklech, kterých se zúčastnilo šest budoucích behaviorálních analytiků. Průběžně osvojované dovednosti studenti využívali v rámci své řízené praxe. Ke zjišťování využití nově získaných dovedností v praxi jsme zvolili vnitrosuběktový experimentální design. Data byla získávána průběžně z vlastních záznamů respondentů o provedených činnostech v rámci jejich práce s klientem. Výsledky ukazují , že metody BST mohou být velmi účinné při nácviku praktických dovedností potřebných pro vytvoření behaviorálního plánu a zahájení behaviorální intervence u klienta s neurovývojovým postižením. ER -
PANČOCHA, Karel a Sheri Leigh KINGSDORF. Profesní vzdělávání behaviorálních analytiků: využití metody behavioral skills training. In \textit{11. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2019}. 2019. ISBN~978-80-7509-673-9.
|