PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ. Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle. In XVI. Hradecké dny sociální práce - Sociální začleňování v kontextu sociální práce. 2019. ISBN 978-80-7435-749-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle
Název česky Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle
Název anglicky Early Intesive Behavioral Intervention for Children with Autism: Missing Puzzle Piese
Autoři PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ.
Vydání XVI. Hradecké dny sociální práce - Sociální začleňování v kontextu sociální práce, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Program konference
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-749-7
Klíčová slova česky Včasná intervence; Behaviorální intervence; Dítě; Autismus
Klíčová slova anglicky Early care intervention; Behavioral intervention; Child; Autism
Změnil Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 23. 1. 2020 15:09.
Anotace
Pro zmírnění jádrových symptomů PAS se jako efektivní ukazují včasné intenzivní individualizované programy s nízkým počtem dětí na jednoho terapeuta, založené na aplikované behaviorální analýze. V příspěvku popíšeme charakteristiky kvalitní behaviorální intervence a představíme možnosti jejich uplatnění v rámci zdravotníctví, sociálních služeb a školství a dále se zaměříme na zkušenosti rodičů dětí s PAS.
Anotace anglicky
In order to alleviate the core symptoms of ASD, early intensive individualized programs with a low number of children per therapist based on applied behavioral analysis show a high effectivity. In this paper we will describe the characteristics of quality behavioral intervention and present the possibilities of their use in health care, social services and education, and further focus on experiences of parents of children with ASD.
Návaznosti
MUNI/A/1529/2018, interní kód MUNázev: Výzkum životních zkušeností osob s neurovývojovým postižením a jejich rodin se zaměřením na kvalitu života (Akronym: NQOL)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum životních zkušeností osob s neurovývojovým postižením a jejich rodin se zaměřením na kvalitu života, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
0249/2018, interní kód MUNázev: Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 06:29