ZOUNEK, Jiří. Digital Technologies and Teacher education in the Czech Republic. In 360 Webinar series, Spanish University Network of Educational Technology, 10.10.2019. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digital Technologies and Teacher education in the Czech Republic
Name in Czech Digitální technologie a vzdělávání učitelů v České republice
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 360 Webinar series, Spanish University Network of Educational Technology, 10.10.2019, 2019.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00107783
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Digitální technologie; vzdělávání učitelů; Česká republika; Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020
Keywords in English Digital Technologies; Teacher training; Czech Republic; Digital Education Strategy until 2020
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 18/3/2020 17:22.
Abstract
Přednáška je zaměřena na vzdělávací systém a přípravu učitelů v České republice. Dále autor uvádí několik příkladů využití ICT v přípravě budoucích učitelů. Například implementace nového rámce pro vzdělávání učitelů - The European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu). Autor kritizuje situaci, že v České republice neexistuje národní politika ani rámec pro ICT v počátečním vzdělávání učitelů.
Abstract (in Czech)
The lecture is focused on the education system and teacher trainingin the Czech Republic. Then the author presents a few examples of using ICT in preparing future teachers. For example, implementation a new framework for teacher training - The European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu). The author criticizes the situation that in the Czech Republic there is no national policy or framework for ICT in initial teacher training.
Links
GA17-06152S, research and development projectName: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 20/5/2024 23:20