B 2019

České menšinové školství v Československé republice. Ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem

ŠIMÁNĚ, Michal

Základní údaje

Originální název

České menšinové školství v Československé republice. Ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem

Název anglicky

Czech minority education in the Czechoslovak republic. To the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem

Autoři

ŠIMÁNĚ, Michal

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 220 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 495, 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9411-6

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-9411-2019

Štítky

Změněno: 20. 3. 2020 11:05, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

Hlavním cílem této publikace je na základě historicko-pedagogického výzkumu představit každodenní život českých obecných menšinových škol v období první Československé republiky v širším společensko-historickém kontextu. Každodenní život těchto škol přitom autor sleduje v politickém okresu Ústí nad Labem, který se nacházel v období první republiky v česko-německé jazykově smíšené oblasti. Výsledky výzkumu prezentované v této monografii přinášejí nové, dosud nikde nepublikované, poznatky z každodenního života českých menšinových škol. Odhalují například problémy, se kterými se tyto školy musely potýkat v různých oblastech života škol, i strategie, které zástupci českých škol volili při řešení těchto problémů.

Anglicky

The main aim of this publication based on historical-pedagogical research is to introduce the everyday life of the Czech minority primary schools during the first Czechoslovak republic in broader socio-historical context. The author examines the everyday life of these schools in political district of Ústí nad Labem, which was located in Czech-German linguistically mixed area during the era of the Czechoslovak republic. Results of the research presented in this monograph provide brand new, previously unpublished, findings from everyday life of Czech minority schools. They reveal, for example, the problems that these schools had to face in different areas of school life, as well as strategies with which the representatives of Czech schools chose to solve them.