POSPÍŠILOVÁ, Alena a Helena ŠEVČÍKOVÁ. Postoje sester v kinické praxi k praktikujícím studentům ošetřovatelství. In . podzimní sesterské chirurgické dny Evy Kvasnicové . multioborová spolupráce. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje sester v kinické praxi k praktikujícím studentům ošetřovatelství
Název česky Postoje sester v kinické praxi k praktikujícím studentům ošetřovatelství
Název anglicky Nurses' opinion on practicing nursing students
Autoři POSPÍŠILOVÁ, Alena a Helena ŠEVČÍKOVÁ.
Vydání . podzimní sesterské chirurgické dny Evy Kvasnicové . multioborová spolupráce, 2019.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky sestry, studenti v ošetřovatelství, názor
Klíčová slova anglicky Nursing, Nursing students, opinion
Změnil Změnila: Mgr. Alena Pospíšilová, Ph.D., učo 59873. Změněno: 14. 11. 2019 13:42.
Anotace česky
Cíl: Zjistit, jak vnímají praktikující studenty sestry z klinické praxe. Zjistit rozdíl v postojích sester pracujících na chirurgických a interních pracovištích k praktikujícím. studentům. Zjistit problémy při spolupráci sester se studenty. Metodika: Šetření probíhalo kvantitativní výzkumnou metodou. Pro sběr dat byl využit dotazník vlastní konstrukce. Dotazník byl distribuován v rámci vyhotovení bakalářské práce studentkou Helenou Ševčíkovou na klinické pracoviště, kde studenti vykonávají klinickou praxi. Výzkumný soubor tvořilo 77 sester pracujících na chirurgických pracovištích a 41 sester pracujících na interních pracovištích. Spokojenost sester se studenty byla hodnocena v oblastech: kvalita ošetřovatelských výkonů, teoretické znalost, hodnocení úpravy, chování vůči pacientům, chování vůči personálu. Výsledky: Bylo zjištěno, že sestry jsou spíše spokojeny s úrovní teoretických znalostí a praktických dovedností studentů. Většina sester také pozitivně pohlíží na chování studentů k pacientům a personálu i na to, jak chodí studenti na praktickou výuku upraveni. Ve jmenovaných oblastech hodnotily studenty lépe převážně sestry pracující na interním oddělení. Nejčastějšími zjištěnými problémy se studenty byl jejich nezájem a vyhýbání se práci a chyby způsobené neznalostí. Závěr: Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů.
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 17:05