2019
Postoje sester v kinické praxi k praktikujícím studentům ošetřovatelství
POSPÍŠILOVÁ, Alena a Helena ŠEVČÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Postoje sester v kinické praxi k praktikujícím studentům ošetřovatelství
Název česky
Postoje sester v kinické praxi k praktikujícím studentům ošetřovatelství
Název anglicky
Nurses' opinion on practicing nursing students
Autoři
POSPÍŠILOVÁ, Alena a Helena ŠEVČÍKOVÁ
Vydání
. podzimní sesterské chirurgické dny Evy Kvasnicové . multioborová spolupráce, 2019
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
sestry, studenti v ošetřovatelství, názor
Klíčová slova anglicky
Nursing, Nursing students, opinion
Změněno: 14. 11. 2019 13:42, Mgr. Alena Pospíšilová, Ph.D.
Anotace
Česky
Cíl: Zjistit, jak vnímají praktikující studenty sestry z klinické praxe. Zjistit rozdíl v postojích sester pracujících na chirurgických a interních pracovištích k praktikujícím. studentům. Zjistit problémy při spolupráci sester se studenty. Metodika: Šetření probíhalo kvantitativní výzkumnou metodou. Pro sběr dat byl využit dotazník vlastní konstrukce. Dotazník byl distribuován v rámci vyhotovení bakalářské práce studentkou Helenou Ševčíkovou na klinické pracoviště, kde studenti vykonávají klinickou praxi. Výzkumný soubor tvořilo 77 sester pracujících na chirurgických pracovištích a 41 sester pracujících na interních pracovištích. Spokojenost sester se studenty byla hodnocena v oblastech: kvalita ošetřovatelských výkonů, teoretické znalost, hodnocení úpravy, chování vůči pacientům, chování vůči personálu. Výsledky: Bylo zjištěno, že sestry jsou spíše spokojeny s úrovní teoretických znalostí a praktických dovedností studentů. Většina sester také pozitivně pohlíží na chování studentů k pacientům a personálu i na to, jak chodí studenti na praktickou výuku upraveni. Ve jmenovaných oblastech hodnotily studenty lépe převážně sestry pracující na interním oddělení. Nejčastějšími zjištěnými problémy se studenty byl jejich nezájem a vyhýbání se práci a chyby způsobené neznalostí. Závěr: Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů.