J 2018

EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment

VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Pavel BENEŠ

Základní údaje

Originální název

EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment

Vydání

Journal “EDUCATION“ Tbilisi, Sokhumi State Univerzity, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Gruzie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

study failure; equality of students; disability; environmental barriers; attitudes of teachers; accessibility of universities

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 11. 2019 10:22, Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.

Anotace

V originále

The success or failure of students is based on criteria common to all students. Limited opportunities should not be a criterion for success or failure. Students with disabilities have learning difficulties due to environmental barriers - from teachers' negative attitudes towards students with disabilities, to difficult school environments and public barriers. This article focuses on removing barriers to teaching - there are some examples of good practices and tips from Czech universities that can inspire readers.

Návaznosti

2015-2951/001-001, interní kód MU
Název: Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (Akronym: DARE)
Investor: Evropská unie, Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education, Budování kapacit v oblasti vysokoškolského vzdělávání