2018
EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment
VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Pavel BENEŠZákladní údaje
Originální název
EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment
Autoři
Vydání
Journal “EDUCATION“ Tbilisi, Sokhumi State Univerzity, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Gruzie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
study failure; equality of students; disability; environmental barriers; attitudes of teachers; accessibility of universities
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 11. 2019 10:22, Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
Anotace
V originále
The success or failure of students is based on criteria common to all students. Limited opportunities should not be a criterion for success or failure. Students with disabilities have learning difficulties due to environmental barriers - from teachers' negative attitudes towards students with disabilities, to difficult school environments and public barriers. This article focuses on removing barriers to teaching - there are some examples of good practices and tips from Czech universities that can inspire readers.
Návaznosti
2015-2951/001-001, interní kód MU |
|