Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace
MARYŠKA, Martin. Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace. In Perspektivy teatrologie, Brno, 15. 5. 2019. 2019. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace |
Název anglicky | Theatrical Graphic Design – Visual Communication of Theatres as a Part of Theatrical Communication |
Autoři | MARYŠKA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Perspektivy teatrologie, Brno, 15. 5. 2019, 2019. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 60403 Performing arts studies |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/19:00111402 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | Divadelní grafický design; vizuální komunikace, Divadelní komunikace |
Klíčová slova anglicky | Theatrical Graphic Design; Visual Communication; Theatrical Communication |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnila: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D., učo 179690. Změněno: 10. 2. 2020 18:23. |
Anotace |
---|
Příspěvek nastíní možnosti výzkumu divadelního grafického designu (zejm. plakátů a programů) s důrazem na propagační grafiku studiových divadel 70. a 80. let. Divadelní reklama může usilovat o modulaci významových představ prostoru (O. Zich); může rozšiřovat prostor jeviště (P. Oslzlý). Je-li úkolem scénografie znázorňování významových představ prostoru, pak může být stejný úkol uložen rovněž grafickému designu; stává se tak vlastně součástí scénografie – případně scénografie součástí teatrografie jakožto celkové vizuality divadla (J. Dvořák). Vizuální komunikace divadel může být nahlížena jako speciální složka hierarchické divadelní komunikace (I. Osolsobě). Divadelní reklama se vztahuje k různým aspektům reality tak, jak se odráží ve třech úrovních divadelní komunikace podle I. Osolsobě. Estetickou spřízněnost obou uměleckých forem dále zakládá to, že jsou obě manifestací všeobecně scénovacích tendencí ve smyslu scénologie J. Vostrého. |
Anotace anglicky |
---|
The paper outlines possibilities of research of theatrical graphic design (especially posters and programs) with emphasis on promotional graphics of studio theatres of the 1970s and 1980s. Theatrical advertising may seek to modulate images of space (O. Zich); can expand the stage space (P. Oslzlý). If the task of scenography is to represent the images of space, then the same task can also be assigned to graphic design; in fact, it becomes part of the stage design. Theatrical advertising relates to various aspects of reality as reflected in the three levels of theatrical communication according to I. Osolsobě. Furthermore, the aesthetic affinity of the two art forms is based on the fact that they are both manifestations of generally staging tendencies in the sense of J. Vostrý's scenology. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1005/2018, interní kód MU | Název: Tvůrčí a estetické dovednosti a faktory jejich kultivace (Akronym: TED) |
Investor: Masarykova univerzita, Tvůrčí a estetické dovednosti a faktory jejich kultivace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 06:42