Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1581716, author = {Beneš, Pavel and Stříteská, Zuzana and Vrubel, Martin}, article_location = {Prešov}, article_number = {2}, keywords = {functional vision; color files and filters; special educational needs; dyslexia}, language = {cze}, issn = {2585-7363}, journal = {Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education}, title = {Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu.}, url = {https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf}, volume = {8}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1581716 AU - Beneš, Pavel - Stříteská, Zuzana - Vrubel, Martin PY - 2019 TI - Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu. JF - Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education VL - 8 IS - 2 SP - 111-126 EP - 111-126 PB - Vydavateľstvo Prešovskej univerzity SN - 25857363 KW - functional vision KW - color files and filters KW - special educational needs KW - dyslexia UR - https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf L2 - https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf N2 - Článek prezentuje možné propojení tématu rehabilitace zrakových funkcí s tématem specifických poruch učení. Pokud dojde u jedince k postižení jeho zrakových funkcí, bývá často omezen ve velkém množství aktivit, ale i v kognitivní sféře. Podle stupně zrakového postižení je možné využít různé optické a kompenzační pomůcky, mezi které patří též barevné fólie. Z výzkumných šetření však vyplývá, že stejné barevné folie mohou mít pozitivní vliv i u školáků, kterým byla diagnostikována dyslexie. Pokud žák použije při čtení barevnou fólii, může dojít k významnému zlepšení rychlosti a kvality čtení, a to jak subjektivní, tak i objektivní. ER -
BENEŠ, Pavel, Zuzana STŘÍTESKÁ a Martin VRUBEL. Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu. \textit{Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education}. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč.~8, č.~2, s.~111-126. ISSN~2585-7363.
|