2019
Designing an ESP Course
DLABOLOVÁ, Daniela a Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKAZákladní údaje
Originální název
Designing an ESP Course
Název česky
Tvorba kurzu angličtiny pro specifické účely
Autoři
DLABOLOVÁ, Daniela (203 Česká republika, garant, domácí) a Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA (616 Polsko, domácí)
Vydání
Zeszyty glottodydaktyczne, 2019, 2080-2358
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00111417
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
Angličtina pro specifické účely; analýza potřeb; sylaby; tvorba materiálů; testování v ESP
Klíčová slova anglicky
ESP; needs analysis; specific disciplines; syllabi; materials development; ESP testing
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2020 11:54, Mgr. Daniela Dlabolová
V originále
The article aims to discuss the multilevel process of the ESP course design for the undergraduate students of the Faculty of Science at Masaryk University in Brno. Considering the different requirements of various disciplinary cultures as well as the lack of the specific disciplinary education of language teachers, it appears that an effective solution might be designing a course around a common framework of selected language functions and academic skills while allowing sufficient room for the specifics of typical disciplinary genres.
Česky
Tématem příspěvku je seznámení s komplexním procesem tvorby kurzu odborné angličtiny pro bakalářské studenty Přírodovědecké fakulty Masarykovy University v Brně. S vědomím rozmanitosti požadavků různých studijních směrů společně s nepřírodovědným vzděláním učitelů angličtiny se jeví jako efektivní postup tvořit kurz na základě společného rámce z vybraných jazykových funkcí a akademických dovedností. Specifika jednotlivých oborů jsou přitom zachována přidělením dostatečného prostoru pro typické žánrové útvary studovaných disciplín.