ČERNÝ, Michal. Travel insights: From a visit of the Conference EduTech Africa 2019. About the problems of post-colonial search for identity. Sociální pedagogika. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2019, roč. 7, č. 2, s. 109-112. ISSN 1805-8825.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Travel insights: From a visit of the Conference EduTech Africa 2019. About the problems of post-colonial search for identity
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Sociální pedagogika, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2019, 1805-8825.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky education; inclusion; inclusive education; postcolonialism; South Africa
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 20. 11. 2019 21:16.
Anotace
To speak of the South African Republic or the problems and perspectives of its educational system in the context of social pedagogy would be an inadequate generalization in this small space, yet we still find it interesting and possible to try to draw attention to certain meaningful perspectives and problems that are associated with this sphere. As a certain conceptual catalyzer, we choose the important Conference EduTech Africa 20191 , which was held from October 9-10, 2019, in Johannesburg, which we had the opportunity to attend. We believe that even though all of the notions below will have the character of comments, contemplations and sketches, they can be useful for further reflections, examples, or ideas.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 12:08