2019
Quo Vadis, Math Information Retrieval
SOJKA, Petr, Vít NOVOTNÝ, Eniafe Festus AYETIRAN, Dávid LUPTÁK, Michal ŠTEFÁNIK et. al.Základní údaje
Originální název
Quo Vadis, Math Information Retrieval
Autoři
SOJKA, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Vít NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí), Eniafe Festus AYETIRAN (566 Nigérie, domácí), Dávid LUPTÁK (703 Slovensko, domácí) a Michal ŠTEFÁNIK (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Brno, Proceedings of the Thirteenth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing, RASLAN 2019, od s. 117-128, 12 s. 2019
Nakladatel
Tribun EU
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/19:00111500
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-263-1517-9
ISSN
UT WoS
000604899800014
Klíčová slova česky
matematické získávání znalostí; zodpovídání dotazů; STEM; digitální matematické knihovny; embeddingy; MIaS; MIaSNG; DML
Klíčová slova anglicky
math information retrieval; question answering; STEM; digital mathematical libraries; embeddings; MIaS; MIaSNG; DML
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 5. 2024 01:13, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
With the exponential growth of information in the digital form, information retrieval and querying digital libraries is of paramount importance, and mathematical and technical STEM documents are not an exception. The key for precise searching is the adequate and unambiguous representation of documents, paragraphs, sentences and words, which we are going to evaluate. We are presenting a roadmap to tackle the problem of searching and question answering in the digital mathematical libraries, and discuss the pros and cons of promising approaches primarily for the key part, namely the document representation: several types of embeddings, topic mixtures and LSTM. The listed representation learning options will be evaluated at the next ARQMath evaluation lab of CLEF 2020 conference.
Návaznosti
MUNI/A/1145/2018, interní kód MU |
|