2019
Robotic Systems and Present
HRBÁČEK, Jiří a Ľubica STUCHLÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Robotic Systems and Present
Název česky
Robotické systémy ve výuce
Autoři
HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
Danvers, ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 250-256, 7 s. 2019
Nakladatel
IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00111548
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-72814-967-7
Klíčová slova anglicky
robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2020 12:37, Dana Nesnídalová
V originále
Robots and robotic systems are becoming an integral part of our daily lives intensively than ever. Children start to interact with them already in preschool age. Besides basic playing, they also begin to learn how to program them. As children grow up simple toys are step by step exchanged for more sophisticated ones, developing their robot programming skills from the first grade of elementary school to college. This way, interested individuals have the chance to smoothly progress from school to choice of future carrier and eventually programming on a professionally developed industry level. The programming of robotic systems is executed on various levels. The lowest layer requires the designer to know about hardware, electronics, communication between electronic systems on a physical level. In addition, the focus on diagnostics is needed; selfdiagnostics, continuous and service diagnostics of used hardware, wholly developed module and system. In our courses of robot construction and programming, we consistently and consciously focus on these areas, starting with children from the 3rd grade of elementary school, i.e. children from 8 years. This paper aims to present how the teaching is conducted in our courses, what our graduates can achieve when they continue in our courses also in high school. We want to share our experience from almost a decade of our research.
Česky
Roboti a robotické systémy se stávají nedílnou součástí našeho každodenního života intenzivněji než kdy jindy. Děti s nimi začnou komunikovat již v mateřské škole. Kromě základního hraní se také začínají učit naprogramovat je. Jak děti vyrůstají, jednoduché hračky jsou postupně vyměněny za sofistikovanější a rozvíjejí jejich dovednosti v programování robotů od první třídy základní školy až po vysokou školu. Takto mají jednotliví zájemci možnost hladce přejít ze školy k výběru budoucí kariéry a případně k programování na profesionální úrovni. Programování robotických systémů je prováděno na různých úrovních. Nejnižší úroveň vyžaduje, aby návrhář byl seznámen s hardwarem, elektronikou, komunikací mezi elektronickými systémy na fyzikální úrovni. Kromě toho je třeba se zaměřit na diagnostiku, autodiagnostiku, průběžnou a servisní diagnostiku, použitý hardware. V našich kurzech stavby a programování robotů se důsledně věnujeme těmto oblastem - začínáme pracovat s dětmi 3. ročníku základní školy, tj. s dětmi od 8 let. Článek si klade za cíl představit, čeho naši absolventi dosahují, pokud úspěšně projdou kurzy. Chceme se podělit o své zkušenosti z téměř deset let probíhajících kurzů a z toho plynoucích výzkumů.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322, interní kód MU |
|