p 2018

Step by Step to the World of Science and Technology

HRBÁČEK, Jiří and Ľubica STUCHLÍKOVÁ

Basic information

Original name

Step by Step to the World of Science and Technology

Name in Czech

Krok za krokem do světa vědy a techniky

Authors

HRBÁČEK, Jiří and Ľubica STUCHLÍKOVÁ

Edition

ICETA 2018 16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 2018

Other information

Language

English

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-1-5386-7914-2

Keywords in English

robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 2/12/2019 10:15, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper presents possible ways to solve the questions: How to drag the young people and kids in to the World of Science and Technology? What is the right time to start working with children to motivate them towards these fields? The answers are verified by more than ten years of author’s experiences in developing of education e-learning projects, organization of popularization and education activities such as "Days of experiments", courses and competitions about robots and electronics. The attention is focused on courses called "Build a Robot", "Electronics as a game", and "Building and programming robots" for the target groups of elementary and primary school pupils. The experiences confirmed that the optimal age for pupils of elementary schools to start a systematic co-work is between 8 and 9 years (3rd and 4th grades elementary school

In Czech

Tento článek představuje možné způsoby řešení otázky: Jak přetáhnout mladé lidi a děti do Svět vědy a techniky? K čemu je správný čas začít pracovat s dětmi a motivovat je k tomu pole? Odpovědi jsou ověřeny o více než deset let zkušenosti autora v rozvoji e-learningu v oblasti vzdělávání projekty, organizace popularizace a vzdělávání aktivity jako "dny experimentů", kurzy a soutěž o roboty a elektroniku. Pozornost je zaměřil se na kurzy nazvané "Build a Robot", "Electronics as a hra "a" Budování a programování robotů "pro cílových skupin žáků základních a základních škol. The zkušenosti potvrdily, že optimální věk pro žáky základní školy, aby zahájily systematickou spolupráci 8 a 9 let.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322, interní kód MU
Name: Podpora rozvíjení informatického myšlení (Acronym: PRIM)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education