J 2019

Reforma kurikula pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: Hledání kvality v éře masifikace

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Kateřina LOJDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Reforma kurikula pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: Hledání kvality v éře masifikace

Název anglicky

Curriculum Reform of the Educational Psychology Module at the Faculty of Education, Masaryk University: Th e search for quality in the era of massifi cation

Vydání

Pedagogika, 2019, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kvalita výuky; pedagogická propedeutika; reforma kurikula; vysokoškolská výuka; vzdělávání učitelů; studenti učitelství

Klíčová slova anglicky

quality of teaching; pedagogical propaedeutics; curriculum reform; university teaching; teacher education; students of teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 12. 2019 19:01, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek mapuje reformu pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, který je podstatnou součástí učitelských studijních programů. Představuje východiska, postupně se měnící strukturální podmínky a hlavní dilemata, která provázela jeho tvorbu. Na jejich základě se zaměřuje na principy kvality vysokoškolské výuky a jejich evaluaci. Proces reformy kriticky zasazuje do souvislostí vysokoškolského vzdělávání v éře masifi kace. V neposlední řadě text přináší osobní refl exe autorek podílejících se na reformě kurikula pedagogicko-psychologického modulu.

Anglicky

Th e article traces the reform of the educational psychology module at the Faculty of Education, Masaryk University, which is a basic component of degree programmes for future teachers. It presents the starting-points, the progressively changing structural conditions and above all the dilemmas of the evolution of the module. On this basis it focuses on the principles of quality of university education and their evaluation. It sets the process of reform in the frame of university education in the era of massification. Last but not least, the text presents the personal reflection of the author, who has been participating in the reform of the curriculum of the educational psychological module.