2019
Reforma kurikula pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: Hledání kvality v éře masifikace
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Kateřina LOJDOVÁZákladní údaje
Originální název
Reforma kurikula pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: Hledání kvality v éře masifikace
Název anglicky
Curriculum Reform of the Educational Psychology Module at the Faculty of Education, Masaryk University: Th e search for quality in the era of massifi cation
Autoři
Vydání
Pedagogika, 2019, 0031-3815
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kvalita výuky; pedagogická propedeutika; reforma kurikula; vysokoškolská výuka; vzdělávání učitelů; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky
quality of teaching; pedagogical propaedeutics; curriculum reform; university teaching; teacher education; students of teaching
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 12. 2019 19:01, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
V originále
Příspěvek mapuje reformu pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, který je podstatnou součástí učitelských studijních programů. Představuje východiska, postupně se měnící strukturální podmínky a hlavní dilemata, která provázela jeho tvorbu. Na jejich základě se zaměřuje na principy kvality vysokoškolské výuky a jejich evaluaci. Proces reformy kriticky zasazuje do souvislostí vysokoškolského vzdělávání v éře masifi kace. V neposlední řadě text přináší osobní refl exe autorek podílejících se na reformě kurikula pedagogicko-psychologického modulu.
Anglicky
Th e article traces the reform of the educational psychology module at the Faculty of Education, Masaryk University, which is a basic component of degree programmes for future teachers. It presents the starting-points, the progressively changing structural conditions and above all the dilemmas of the evolution of the module. On this basis it focuses on the principles of quality of university education and their evaluation. It sets the process of reform in the frame of university education in the era of massification. Last but not least, the text presents the personal reflection of the author, who has been participating in the reform of the curriculum of the educational psychological module.