C 2019

3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities

JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr NAJVAR, Marcela JANÍKOVÁ, Martin RUSEK et. al.

Základní údaje

Originální název

3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities

Název česky

Obsahově zaměřený přístup ke zkvalitňování výuky (3A): Rozvíjení a sdílení znalostí v profesních komunitách

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Marcela JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin RUSEK

Vydání

Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, od s. 55-76, 22 s. 2019

Nakladatel

Waxmann

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00107861

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-8309-4029-6

Klíčová slova česky

učitelské vzdělávání; kvalita výuky; praxe

Klíčová slova anglicky

teacher education; instructional quality; practice

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 15:49, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In this chapter, we discuss why and how knowledge (about teaching and learning) should be shared within professional communities (of teachers). Building upon that, the 3A CFA approach is introduced as a means to (1) promote discussion about teaching and learning within professional communities of teachers, and (2) generate findings about teaching and learning that will enrich the knowledge base of the teaching profession.

Česky

V kapitole je předložen výklad o tom, proč a jak v profesních komunitách učitelů rozvíjet znalosti o vyučování a učení. Je představen obsahově zaměřený přístup (3A), který umožňuje podporovat diskusi o vyučování a učení v profesních komunitách učitelů a generovat znalosti pro poznatkovou základnu učitelství.

Návaznosti

GA14-06480S, projekt VaV
Název: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky