ZÁLESKÁ, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí. In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie : 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumů, 11.-13.9.2019, Liberec. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí
Název anglicky Support of school adaptation of immigrant children in Czech and Norwegian environment
Autoři ZÁLESKÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie : 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumů, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00111702
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky immigrant children education; teachers; multiculturality; migration
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 19. 3. 2020 08:43.
Anotace
Cílem příspěvku je prezentovat zjištění disertační práce, která si za svůj cíl kladla porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalení oblastí, které učitelé v obou prostředích považují za klíčové pro úspěšnost procesu. S ohledem na hlavní cíl byla formulována hlavní výzkumná otázka: Jaké poznatky přináší srovnání podpory školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí? Při řešení byla využita Beredayova čtyřkroková metoda srovnání (Bereday, 1964; Rabušicová & Záleská, 2016; Vlček, 2015).
Anotace anglicky
The aim of the paper is to present the findings of the dissertation, whose aim was to compare support for school adaptation of immigrant children in the Czech and Norwegian environments in order to understand the process in both countries and to reveal the areas that teachers consider to be crucial. With respect to the main objective, the main research question was formulated: What findings does the comparison of support for school adaptation of foreign children in the Czech and Norwegian environment bring? Bereday's four-step method of comparison was used in the solution (Bereday, 1964; Rabušicová & Záleská, 2016; Vlček, 2015).
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUNázev: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:59