MUSILOVÁ, Martina. „Ia esm“– Stanislavsky and Solovyov. In THE S WORD : STANISLAVSKI IN CONTEXT, Malta, 5-7.4. 2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název „Ia esm“– Stanislavsky and Solovyov
Název česky „Ia esm“– Stanislavskij and Solovjov
Autoři MUSILOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání THE S WORD : STANISLAVSKI IN CONTEXT, Malta, 5-7.4. 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Malta
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW předběžný program konference
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00111798
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Stanislavskij; Solovjov; Stanislavského systém; herectví; “Já jsem”
Klíčová slova anglicky Stanislavski; Solovyov; Stanislavski system; acting; “I am being”
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 20. 4. 2020 09:17.
Anotace
The paper discusses the cultural context of the expression „Ia esm“/”I am being” in Stanislavski system and his book An Actor’s Work: A Student’s Diary – part 1. It explains the relation of this term to the concepts of acting of experiencing and supertask and Vladimir Solovyov’s philosophy. The connection between Stanislavski’s system, the acting of experiencing and orthodox liturgy can be understood through the perspective of Vladimir Solovyov’s book Lectures on Godmanhood (1878–1881) which might have been known to Stanislavski as Solovyov played a crucial role in Russian culture at the end of the 19th century.
Anotace česky
Příspěvek se věnuje kulturnímu kontextu výrazu „Ia esm“/”Já jsem” ve Stanislavského systému a v jeho knihe Moje výchova k herectví – část 1. Vysvětluje vztah mezi tímto termínem, konceptem herectví prožívání a nadúkol/řídící úkol a filozofií Vladimira Solovjova. Spojení mezi Stanislavského systémem, herectvím prožívání a pravoslavnou liturgií může být pochopeno díky knize Vladimira Solovjova Čtení o boholidství (1878–1881), kterou Stanislavskij mohl znát, neboť Solovjov hrál významnou roli v ruské kultuře konce 19. století.
Návaznosti
MUNI/A/1164/2018, interní kód MUNázev: Metodologické problémy výzkumu divadelní kultury II (Akronym: DIVMETOD)
Investor: Masarykova univerzita, Metodologické problémy výzkumu divadelní kultury II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 03:39