2019
Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat
Název anglicky
What is the key quality of kindergarten and how to monitor it
Autoři
Vydání
The Prague Education Festival PREF, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Kvalita; kvalifikace; autoevaluace; mezinárodní výzkum.
Klíčová slova anglicky
Quality; qualifications; autoevaluace; international research.
Změněno: 17. 2. 2020 07:57, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Prezentace představuje pohled OECD na kvalitu předškolního vzdělávání, která je doplněná doporučeními a stanovisky české školské politiky. Hledá odpovědi na otázky: Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat? Má se mateřská škola více zaměřovat na přípravu na školu nebo umožnit dětem prožít šťastné dětství? Součástí prezentace je představení diagnostického nástroje, který jako první v České republice slouží nejen k vyhodnocení výsledků předškolního vzdělávání, ale také jako prostředek komunikace mezi MŠ a rodinou.
Anglicky
The presentation presents the OECD's view of the quality of pre-school education, which is complemented by recommendations and opinions of the Czech school policy. It seeks answers to the questions: What is the key quality of kindergarten and how to monitor it? Is the kindergarten more focused on preparing for school or enabling children to have a happy childhood? Part of the presentation will be the introduction of a diagnostic tool, which is the first in the Czech Republic not only to evaluate the results of pre-school education, but also as a means of communication between kindergarten and family.