p 2019

Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat

Název anglicky

What is the key quality of kindergarten and how to monitor it

Autoři

Vydání

The Prague Education Festival PREF, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Kvalita; kvalifikace; autoevaluace; mezinárodní výzkum.

Klíčová slova anglicky

Quality; qualifications; autoevaluace; international research.
Změněno: 17. 2. 2020 07:57, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace představuje pohled OECD na kvalitu předškolního vzdělávání, která je doplněná doporučeními a stanovisky české školské politiky. Hledá odpovědi na otázky: Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat? Má se mateřská škola více zaměřovat na přípravu na školu nebo umožnit dětem prožít šťastné dětství? Součástí prezentace je představení diagnostického nástroje, který jako první v České republice slouží nejen k vyhodnocení výsledků předškolního vzdělávání, ale také jako prostředek komunikace mezi MŠ a rodinou.

Anglicky

The presentation presents the OECD's view of the quality of pre-school education, which is complemented by recommendations and opinions of the Czech school policy. It seeks answers to the questions: What is the key quality of kindergarten and how to monitor it? Is the kindergarten more focused on preparing for school or enabling children to have a happy childhood? Part of the presentation will be the introduction of a diagnostic tool, which is the first in the Czech Republic not only to evaluate the results of pre-school education, but also as a means of communication between kindergarten and family.