C 2019

Stanovení cílů jako základ projektování

SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Stanovení cílů jako základ projektování

Název anglicky

Setting goals as a basis for designing

Vydání

První. Praha, Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi, od s. 35-45, 11 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019

Nakladatel

Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-923-0

Klíčová slova česky

Cíle; projektování; hodnocení výsledků vzdělávání; sebehodnocení.

Klíčová slova anglicky

Objectives; designing; evaluation of learning outcomes; self-evaluation.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 16:59, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

V kapitole bylo téma cílů předškolního vzdělávání zasazeno do kontextu projektování tak, aby podpořilo efektivní plánování vzdělávací práce a vzdělávací nabídky zejména v souvislosti s rozvojem pregramotnosti a podporou školní připravenosti u dětí. Na základě teoretických poznatků bylo učitelům v rámci společenství praxe nabídnuto využití „třívrstvého modelu“ jako efektivního způsobu plánování vzdělávání na úrovni třídy. Vzhledem k tomu, že vnímáme důležitost relevantních východisek pro volbu cílů, zabývali jsme se také sběrem podkladů pro jejich plánování prostřednictvím hodnocení výsledků vzdělávání. K ověřování této aktivity jsme využili diagnostický nástroj PREDICT, který vznikl v rámci projektu Good Start to School. Součástí této kapitoly se stalo také sebehodnocení dětí.

Anglicky

In the chapter, the theme of pre-school education objectives was set in the context of designing in order to support effective planning of educational work and educational offer, especially in connection with the development of pre-literacy and support for school readiness among children. Based on theoretical knowledge, teachers in the practice community were offered the use of a “three-tier model” as an effective way of planning education at the class level. As we perceive the importance of relevant starting points for choosing goals, we also dealt with the collection of materials for their planning through the evaluation of educational outcomes. We used the PREDICT diagnostic tool developed within the Good Start to School project to verify this activity. The self-esteem of children has also become part of this chapter.