2019
Stanovení cílů jako základ projektování
SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Stanovení cílů jako základ projektování
Název anglicky
Setting goals as a basis for designing
Autoři
Vydání
První. Praha, Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi, od s. 35-45, 11 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019
Nakladatel
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-923-0
Klíčová slova česky
Cíle; projektování; hodnocení výsledků vzdělávání; sebehodnocení.
Klíčová slova anglicky
Objectives; designing; evaluation of learning outcomes; self-evaluation.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 16:59, Dana Nesnídalová
V originále
V kapitole bylo téma cílů předškolního vzdělávání zasazeno do kontextu projektování tak, aby podpořilo efektivní plánování vzdělávací práce a vzdělávací nabídky zejména v souvislosti s rozvojem pregramotnosti a podporou školní připravenosti u dětí. Na základě teoretických poznatků bylo učitelům v rámci společenství praxe nabídnuto využití „třívrstvého modelu“ jako efektivního způsobu plánování vzdělávání na úrovni třídy. Vzhledem k tomu, že vnímáme důležitost relevantních východisek pro volbu cílů, zabývali jsme se také sběrem podkladů pro jejich plánování prostřednictvím hodnocení výsledků vzdělávání. K ověřování této aktivity jsme využili diagnostický nástroj PREDICT, který vznikl v rámci projektu Good Start to School. Součástí této kapitoly se stalo také sebehodnocení dětí.
Anglicky
In the chapter, the theme of pre-school education objectives was set in the context of designing in order to support effective planning of educational work and educational offer, especially in connection with the development of pre-literacy and support for school readiness among children. Based on theoretical knowledge, teachers in the practice community were offered the use of a “three-tier model” as an effective way of planning education at the class level. As we perceive the importance of relevant starting points for choosing goals, we also dealt with the collection of materials for their planning through the evaluation of educational outcomes. We used the PREDICT diagnostic tool developed within the Good Start to School project to verify this activity. The self-esteem of children has also become part of this chapter.