SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Stanovení cílů jako základ projektování. Online. In Jana Kropáčková, Zora Syslová a Martin Čapek Adamec. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, s. 35-45. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stanovení cílů jako základ projektování
Název anglicky Setting goals as a basis for designing
Autoři SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ.
Vydání První. Praha, Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi, od s. 35-45, 11 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019.
Nakladatel Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-923-0
Klíčová slova česky Cíle; projektování; hodnocení výsledků vzdělávání; sebehodnocení.
Klíčová slova anglicky Objectives; designing; evaluation of learning outcomes; self-evaluation.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2020 16:59.
Anotace
V kapitole bylo téma cílů předškolního vzdělávání zasazeno do kontextu projektování tak, aby podpořilo efektivní plánování vzdělávací práce a vzdělávací nabídky zejména v souvislosti s rozvojem pregramotnosti a podporou školní připravenosti u dětí. Na základě teoretických poznatků bylo učitelům v rámci společenství praxe nabídnuto využití „třívrstvého modelu“ jako efektivního způsobu plánování vzdělávání na úrovni třídy. Vzhledem k tomu, že vnímáme důležitost relevantních východisek pro volbu cílů, zabývali jsme se také sběrem podkladů pro jejich plánování prostřednictvím hodnocení výsledků vzdělávání. K ověřování této aktivity jsme využili diagnostický nástroj PREDICT, který vznikl v rámci projektu Good Start to School. Součástí této kapitoly se stalo také sebehodnocení dětí.
Anotace anglicky
In the chapter, the theme of pre-school education objectives was set in the context of designing in order to support effective planning of educational work and educational offer, especially in connection with the development of pre-literacy and support for school readiness among children. Based on theoretical knowledge, teachers in the practice community were offered the use of a “three-tier model” as an effective way of planning education at the class level. As we perceive the importance of relevant starting points for choosing goals, we also dealt with the collection of materials for their planning through the evaluation of educational outcomes. We used the PREDICT diagnostic tool developed within the Good Start to School project to verify this activity. The self-esteem of children has also become part of this chapter.
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 06:09