2019
Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení
SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení
Název anglicky
Organizational forms in kindergarten supporting individualized, group and cooperative learning
Autoři
Vydání
První. Praha, Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi, od s. 46-55, 10 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019
Nakladatel
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-923-0
Klíčová slova česky
Organizace vzdělávání; kooperativní činnosti; hromadná výuka; předškolní vzdělávání.
Klíčová slova anglicky
Organization of education; cooperative activities; mass education; preschool education.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 16:48, Dana Nesnídalová
V originále
Při přípravě dětí na přechod do první třídy nestačí pouze vytvořit základy pro výuku trivia, ale důležitá je také sociální a emocionální připravenost, která je obsahovou náplní většiny klíčových kompetencí, kterých by dítě ukončující předškolní vzdělávání mělo dosáhnout. V textu se proto autorky zaměřili na efektivní organizaci řízených činnosti v průběhu dne. Dalšími tématy, která jsme se pokusili učitelům více přiblížit, byla organizace kooperativních činností a aplikace hromadných činností ve formě „kruhů“ (komunitní, diskuzní, výukový, …) v předškolním vzdělávání.
Anglicky
In preparing children for transition to first class, it is not only necessary to create the foundations for teaching trivia, but also important is social and emotional preparedness, which is the content of most of the key competences that a child completing pre-school education should achieve. The authors therefore focused on the effective organization of managed activities during the day. Other topics that we tried to get closer to teachers were the organization of cooperative activities and the application of collective activities in the form of “circles” (community, discussion, teaching,…) in pre-school education.