C 2019

Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení

SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení

Název anglicky

Organizational forms in kindergarten supporting individualized, group and cooperative learning

Vydání

První. Praha, Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi, od s. 46-55, 10 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019

Nakladatel

Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-923-0

Klíčová slova česky

Organizace vzdělávání; kooperativní činnosti; hromadná výuka; předškolní vzdělávání.

Klíčová slova anglicky

Organization of education; cooperative activities; mass education; preschool education.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 16:48, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Při přípravě dětí na přechod do první třídy nestačí pouze vytvořit základy pro výuku trivia, ale důležitá je také sociální a emocionální připravenost, která je obsahovou náplní většiny klíčových kompetencí, kterých by dítě ukončující předškolní vzdělávání mělo dosáhnout. V textu se proto autorky zaměřili na efektivní organizaci řízených činnosti v průběhu dne. Dalšími tématy, která jsme se pokusili učitelům více přiblížit, byla organizace kooperativních činností a aplikace hromadných činností ve formě „kruhů“ (komunitní, diskuzní, výukový, …) v předškolním vzdělávání.

Anglicky

In preparing children for transition to first class, it is not only necessary to create the foundations for teaching trivia, but also important is social and emotional preparedness, which is the content of most of the key competences that a child completing pre-school education should achieve. The authors therefore focused on the effective organization of managed activities during the day. Other topics that we tried to get closer to teachers were the organization of cooperative activities and the application of collective activities in the form of “circles” (community, discussion, teaching,…) in pre-school education.