B 2019

A critical analysis of the Physical Education curriculum in the Czech Republic

VLČEK, Petr

Základní údaje

Originální název

A critical analysis of the Physical Education curriculum in the Czech Republic

Autoři

VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Berlín, 171 s. Didaktik/Erziehungswissenschaft/Pädagogik, 1, 2019

Nakladatel

Logos Verlag Berlin GmbH

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00111837

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-8325-4961-9

Klíčová slova česky

tělesná výchova; kurikulum; výzkum kurikula; revize

Klíčová slova anglicky

Physical Education; curriculum; curriculum research; revision

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 12. 2019 16:31, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.

Anotace

V originále

This monograph reviews the PE curriculum in the Czech Republic. It presents research into the quality of the Czech PE curriculumand makes recommendations regarding its redesign. It targets the scientific community and experts in the field and seeks to enrich international research on the PE curriculum and update the knowledge base of curriculum study. The text should be of general value and of particular relevance to any future change of the PE curriculum in the Czech Republic. The first section of the monograph focuses on curriculum theory; the term ‘curriculum’ is defined and its structure described, some basic terminology regarding curriculum change is explained, some aspects of a quality curriculum are discussed, and the various concepts that can underpin a PE curriculum are identified. The history of PE in the Czech Republic sets the scene for the research section of the monograph, which describes predominantly the author’s PE curriculum research over the last decade. In the following chapters the current PE curriculum in the Czech Republic is reviewed based on research findings and recommendations made regarding the revision of the PE curriculum in the Czech Republic. Finally, the dichotomies that characterize research in this area are discussed.

Návaznosti

MUNI/B/0953/2017, interní kód MU
Název: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (Akronym: SEME 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference