2019
A critical analysis of the Physical Education curriculum in the Czech Republic
VLČEK, PetrZákladní údaje
Originální název
A critical analysis of the Physical Education curriculum in the Czech Republic
Autoři
VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Berlín, 171 s. Didaktik/Erziehungswissenschaft/Pädagogik, 1, 2019
Nakladatel
Logos Verlag Berlin GmbH
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00111837
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-8325-4961-9
Klíčová slova česky
tělesná výchova; kurikulum; výzkum kurikula; revize
Klíčová slova anglicky
Physical Education; curriculum; curriculum research; revision
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 12. 2019 16:31, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
Anotace
V originále
This monograph reviews the PE curriculum in the Czech Republic. It presents research into the quality of the Czech PE curriculumand makes recommendations regarding its redesign. It targets the scientific community and experts in the field and seeks to enrich international research on the PE curriculum and update the knowledge base of curriculum study. The text should be of general value and of particular relevance to any future change of the PE curriculum in the Czech Republic. The first section of the monograph focuses on curriculum theory; the term ‘curriculum’ is defined and its structure described, some basic terminology regarding curriculum change is explained, some aspects of a quality curriculum are discussed, and the various concepts that can underpin a PE curriculum are identified. The history of PE in the Czech Republic sets the scene for the research section of the monograph, which describes predominantly the author’s PE curriculum research over the last decade. In the following chapters the current PE curriculum in the Czech Republic is reviewed based on research findings and recommendations made regarding the revision of the PE curriculum in the Czech Republic. Finally, the dichotomies that characterize research in this area are discussed.
Návaznosti
MUNI/B/0953/2017, interní kód MU |
|