TRNA, Jan a Johannes Benjamin KÖCK. Tyll in Brünn : Zwischen Gauklern und Mineuren - ein literaturwissenschaftliches und fremdsprachendidaktisches Unterrichtskonzept zu Daniel Kehlmanns Roman in 20 Aufgaben. Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 2019, č. 1, s. 18, 129-146. ISSN 1803-7380. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/BBGN2019-1-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tyll in Brünn : Zwischen Gauklern und Mineuren - ein literaturwissenschaftliches und fremdsprachendidaktisches Unterrichtskonzept zu Daniel Kehlmanns Roman in 20 Aufgaben
Název anglicky Tyll in Brünn : Between jugglers and miners - a literary-scientific and foreign-language didactic teaching concept on the basis of Daniel Kehlmann's novel in 20 tasks
Autoři TRNA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Johannes Benjamin KÖCK (276 Německo, domácí).
Vydání Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1803-7380.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00111872
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2019-1-9
Klíčová slova anglicky TYLL; Daniel Kehlmann; literary studies approach; didactic approach; German as a foreign language; adult education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 6. 4. 2020 20:58.
Anotace
Der vorliegende Aufsatz TYLL möchte den aktuellen Roman Daniel Kehlmanns sowohl literaturwissenschaftlich verorten als auch didaktisch fruchtbar machen. Bezüglich der didaktischen Vorgehensweise versucht dieser Beitrag einerseits literaturwissenschaftliche Handreichungen für die Arbeit in philologischen universitären Literaturseminaren zu bieten, als auch literaturdidaktische Aufgabenstellungen für den Bereich Deutsch als Fremdsprache. Diese können ab Niveau B2/C1 in verschiedenen Lehr- und Lernkontexten, vor allem in der Erwachsenenbildung eingesetzt werden. Der vorliegende Beitrag möchte also die noch bestehende (Brünner-) Schere zwischen einem offensichtlich auf vielerlei Ebenen bestehenden Interesse am Werk Daniel Kehlmanns, seiner Aufnahme ins Curriculum des Literaturunterrichts am Institut für Germanistik, Nordistik und Nederlandistik einerseits und einem Mangel an konkreten Handreichungen für den (universitären) Unterricht andererseits schließen.
Anotace anglicky
This paper aims to treat the latest novel TYLL by Daniel Kehlmann with an approach of literary studies as well as to make it didactically fruitful. With regard to the didactic approach, this contribution seeks to offer on the one hand literary-scientific workarounds for its application in literature seminars at university, as well as literary didactic tasks for the field of German as a foreign language. These can be used from level B2 / C1 in different teaching and learning contexts, especially in adult education.
Návaznosti
MUNI/A/1100/2018, interní kód MUNázev: Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury se zahrnutím česko-německé problematiky a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům
Investor: Masarykova univerzita, Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury se zahrnutím česko-německé problematiky a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 9. 8. 2024 00:20