k 2018

Motivování k učení se němčině z pohledu žáků a učitelů.

FUKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Motivování k učení se němčině z pohledu žáků a učitelů.

Název anglicky

Motivating to learn German from the points of view of students and teachers.

Autoři

FUKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00111875

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

motivace k učení se cizímu jazyku; motivování k učení se cizímu jazyku; učitel; žák

Klíčová slova anglicky

motivation to learn foreign languages; motivating to learn foreign languages; teacher; pupil
Změněno: 29. 12. 2019 19:56, Mgr. Petra Fuková, Ph.D.

Anotace

V originále

Motivace k učení je afektivním faktorem významně ovlivňujícím proces učení a jeho úspěšnost, přičemž je ovlivňována mnohými dalšími vnějšími i vnitřními faktory. Významný podíl na motivaci žáka je připisován učiteli. Příspěvek popisuje kvalitativní studii realizovanou na třech českých gymnáziích tematizující možnosti podpory motivace žáků k učení se německému jazyku učitelem, přičemž se zaměřuje na srovnání názorů žáků a učitelů na problematiku motivování a diskutuje variabilitu motivování.

Anglicky

Learning motivation is an affective factor which influences the learning process and success, whereby it is influenced by many other inner and outer factors. An important influence on the motivation of students is being contributed to the teacher. The contribution describes a qualitative study which has been carried out at three Czech grammar schools and addresses the possibilities of motivational support through the teacher for students to learn German, hereby focussing on the comparison of opinions of students and teachers concerning the subject of motivation and discusses the variability of motivating.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty