2018
Motivování k učení se němčině z pohledu žáků a učitelů.
FUKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Motivování k učení se němčině z pohledu žáků a učitelů.
Název anglicky
Motivating to learn German from the points of view of students and teachers.
Autoři
FUKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00111875
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
motivace k učení se cizímu jazyku; motivování k učení se cizímu jazyku; učitel; žák
Klíčová slova anglicky
motivation to learn foreign languages; motivating to learn foreign languages; teacher; pupil
Změněno: 29. 12. 2019 19:56, Mgr. Petra Fuková, Ph.D.
V originále
Motivace k učení je afektivním faktorem významně ovlivňujícím proces učení a jeho úspěšnost, přičemž je ovlivňována mnohými dalšími vnějšími i vnitřními faktory. Významný podíl na motivaci žáka je připisován učiteli. Příspěvek popisuje kvalitativní studii realizovanou na třech českých gymnáziích tematizující možnosti podpory motivace žáků k učení se německému jazyku učitelem, přičemž se zaměřuje na srovnání názorů žáků a učitelů na problematiku motivování a diskutuje variabilitu motivování.
Anglicky
Learning motivation is an affective factor which influences the learning process and success, whereby it is influenced by many other inner and outer factors. An important influence on the motivation of students is being contributed to the teacher. The contribution describes a qualitative study which has been carried out at three Czech grammar schools and addresses the possibilities of motivational support through the teacher for students to learn German, hereby focussing on the comparison of opinions of students and teachers concerning the subject of motivation and discusses the variability of motivating.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|