FUKOVÁ, Petra. Wie unterstütze ich die Motivation meiner Schüler zum Deutschlernen? In 27. GeSuS-Jahrestagung "Sprach(en)forschung: Diszipinen und Interdisziplinarität". 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Wie unterstütze ich die Motivation meiner Schüler zum Deutschlernen?
Název česky Jak podpořím motivaci mých žáků k učení se německému jazyku?
Název anglicky How do I support the motivation of my students to learn German?
Autoři FUKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 27. GeSuS-Jahrestagung "Sprach(en)forschung: Diszipinen und Interdisziplinarität". 2019.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00111881
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Motivace; motivování; učitel, žák; učení se německému jazyku
Klíčová slova anglicky Motivation; motivating; teacher; student; learning German
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Petra Fuková, Ph.D., učo 327568. Změněno: 30. 12. 2019 19:49.
Anotace
In der Tschechischen Republik wird meistens, ähnlich wie in anderen europäischen Ländern, Deutsch erst als zweite Fremdsprache nach Englisch unterrichtet. Diese Tatsache kann die Motivation der Schüler und dadurch auch den ganzen Prozess des Deutschlernens negativ beeinflussen. In Berücksichtigung dessen, dass die Motivation eng mit dem Lernerfolg zusammenhängt, ist es wünschenswert die Motivation der Schüler zu unterstützen, wobei der Deutschlehrer für eine Person gehalten wird, die einen großen Einfluss auf die Lernmotivation der Schüler hat. Im Beitrag wird eine realisierte Untersuchung zum Thema der Motivierung der Schüler zum Deutschlernen durch einen Deutschlehrer beschrieben und einige ausgewählte Ergebnisse aus verschiedenen Bereichen der Motivierung werden präsentiert und diskutiert.
Anotace česky
V České republice, podobně jako i v jiných evropských zemích, je němčina vyučována většinou až jako druhý cizí jazyk po angličtině. Tato skutečnost může negativně ovlivnit motivaci žáků a tím i celý proces učení se německému jazyku. Vzhledem k tomu, že motivace úzce souvisí s úspěšností v učení, je žádoucí motivaci žáků podpořit, přičemž učitel německého jazyka je považován za osobu, jež má na motivaci žáků k učení velký vliv. V příspěvku je popsán realizovaný výzkum k tématu motivování žáka učitelem k učení se německému jazyku a jsou prezentovány a diskutovány vybrané výsledky z různých oblastí motivování.
Anotace anglicky
In the Czech Republic, as in most other European countries, German is being taught as second foreign language. This fact can negatively influence the motivation of students and thereby the whole process of learning German. Taking into consideration that motivation is linked closely to learning achievement, it is desirable to support the motivation of students, whereby it is assumed that the German teacher is the one who has a great influence on the learning motivation of the student. This contribution describes a survey which has been carried out about the subject of motivating students to learn German through a German teacher and some selected results of different areas of motivating will be presented and discussed.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:58