k 2019

Asistenti ve výuce odborného jazyka

ŠEVEČKOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Asistenti ve výuce odborného jazyka

Název anglicky

Assistents in Foreign Language Teaching

Autoři

ŠEVEČKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/19:00111896

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

assistants; tandem teaching; teaching styles; motivation; intercultural knowledge
Změněno: 2. 3. 2020 15:54, Mgr. Monika Ševečková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na roli asistentů (rodilých mluvčích) ve výuce odborného jazyka a klade si za cíl vysvětlit vazby mezi lektorem, asistentem a studenty. Výzkum popisuje možnosti tandemové výuky a různé faktory, které mají vliv na vyučovací styly na jedné strany a motivaci na straně druhé. Hlavním zjištěním je důležitost spolupráce s rodilými mluvčími a jejich nezaměnitelná role kvůli předávání jazykových i interkulturních znalostí.

Anglicky

The paper focuses on the role of assistants (native speakers) in the teaching of language for special purposes and aims to explain the links between lecturer, assistant and students. The research describes the possibilities of tandem teaching and various factors that influence teaching styles on the one hand and motivation on the other. The main finding is the importance of working with native speakers and their unmistakable role in communicating language and intercultural knowledge.