2019
Asistenti ve výuce odborného jazyka
ŠEVEČKOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Asistenti ve výuce odborného jazyka
Název anglicky
Assistents in Foreign Language Teaching
Autoři
ŠEVEČKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00111896
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
assistants; tandem teaching; teaching styles; motivation; intercultural knowledge
Změněno: 2. 3. 2020 15:54, Mgr. Monika Ševečková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na roli asistentů (rodilých mluvčích) ve výuce odborného jazyka a klade si za cíl vysvětlit vazby mezi lektorem, asistentem a studenty. Výzkum popisuje možnosti tandemové výuky a různé faktory, které mají vliv na vyučovací styly na jedné strany a motivaci na straně druhé. Hlavním zjištěním je důležitost spolupráce s rodilými mluvčími a jejich nezaměnitelná role kvůli předávání jazykových i interkulturních znalostí.
Anglicky
The paper focuses on the role of assistants (native speakers) in the teaching of language for special purposes and aims to explain the links between lecturer, assistant and students. The research describes the possibilities of tandem teaching and various factors that influence teaching styles on the one hand and motivation on the other. The main finding is the importance of working with native speakers and their unmistakable role in communicating language and intercultural knowledge.