ŠEVEČKOVÁ, Monika. Asistenti ve výuce odborného jazyka. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Asistenti ve výuce odborného jazyka
Název anglicky Assistents in Foreign Language Teaching
Autoři ŠEVEČKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00111896
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky assistants; tandem teaching; teaching styles; motivation; intercultural knowledge
Změnil Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 2. 3. 2020 15:54.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na roli asistentů (rodilých mluvčích) ve výuce odborného jazyka a klade si za cíl vysvětlit vazby mezi lektorem, asistentem a studenty. Výzkum popisuje možnosti tandemové výuky a různé faktory, které mají vliv na vyučovací styly na jedné strany a motivaci na straně druhé. Hlavním zjištěním je důležitost spolupráce s rodilými mluvčími a jejich nezaměnitelná role kvůli předávání jazykových i interkulturních znalostí.
Anotace anglicky
The paper focuses on the role of assistants (native speakers) in the teaching of language for special purposes and aims to explain the links between lecturer, assistant and students. The research describes the possibilities of tandem teaching and various factors that influence teaching styles on the one hand and motivation on the other. The main finding is the importance of working with native speakers and their unmistakable role in communicating language and intercultural knowledge.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:29