ČERNÝ, Michal. Spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry: podněty k filosofii edukace. Paidagogos. Olomouc: Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2019, roč. 2019, č. 2, s. 16 - 49. ISSN 1213-3809. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1596961, author = {Černý, Michal}, article_location = {Olomouc}, article_number = {2}, keywords = {noosphere; infosphere; inforg; evolution; philosophy of education; cyberspace}, language = {cze}, issn = {1213-3809}, journal = {Paidagogos}, title = {Spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry: podněty k filosofii edukace}, url = {http://www.paidagogos.net/issues/2019/2/article.php?id=3}, volume = {2019}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1596961 AU - Černý, Michal PY - 2019 TI - Spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry: podněty k filosofii edukace JF - Paidagogos VL - 2019 IS - 2 SP - 16 - 49 EP - 16 - 49 PB - Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání SN - 12133809 KW - noosphere KW - infosphere KW - inforg KW - evolution KW - philosophy of education KW - cyberspace UR - http://www.paidagogos.net/issues/2019/2/article.php?id=3 N2 - Studie na základě kritické reflexe prací Teilhada, Floridiho, Heideggera a Damasia dospěje k předběžnému uchopení sociálních interakcí (v širším pojetí tedy k jisté sociální rovině učení či solidaritě mezi jednotlivými členy společnosti, která – jak níže ukážeme – představuje jeden z klíčových pilířů učení) jako ke spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry. Tento přístup představuje základní interakční strategii v měnícím se světě. Proces dosahování homeostatické dynamické rovnováhy je procesem těsného kontaktu inforgů a prostředí, jejich vzájemná konstituce a interakce předpokládá bohatou diversitu a tvoří vzájemný hermeneutický klíč k reflexi jejich kvality. Spolubytí je pohybem Pobytu ke vzájemnosti a rovnováze. Současně nabídne některé pedagogické nebo filosoficko-pedagogické implikace tohoto přístupu včetně jejich možného didaktického dopadu. ER -
ČERNÝ, Michal. Spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry: podněty k filosofii edukace. \textit{Paidagogos}. Olomouc: Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2019, roč.~2019, č.~2, s.~16 - 49. ISSN~1213-3809.
|