k 2019

Jak studenti (ne)spolupracují při hledání slov během párové práce v hodinách angličtiny

TŮMA, František

Basic information

Original name

Jak studenti (ne)spolupracují při hledání slov během párové práce v hodinách angličtiny

Edition

Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 11. – 13. září 2019 na TUL v Liberci, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50902 Social sciences, interdisciplinary

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts
Změněno: 21/2/2020 21:00, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Abstract

V originále

The aim of this paper is to introduce selected outcomes of an analysis of how students in peer interaction do word-searches (i.e. when one student has problems producing or recalling a word, with which another student can help). The findings of this conversation-analytic research show how students initiate word-search sequences, what resources they use and how they conclude such sequences. Attention is also paid to sequences in which the word-search was not successful.

Links

GA18-02363S, research and development project
Name: Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
Investor: Czech Science Foundation