D 2020

Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics

PERSIA, Fabio, Daniela D'AURIA a Mouzhi GE

Základní údaje

Originální název

Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics

Autoři

PERSIA, Fabio (380 Itálie), Daniela D'AURIA (380 Itálie) a Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí)

Vydání

San Diego, California, USA, Proceedings of the 14th IEEE International Conference on Semantic Computing, od s. 238-241, 4 s. 2020

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/20:00115180

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-7281-6332-1

ISSN

UT WoS

000565450400041

Klíčová slova anglicky

Moodle; Multimedia education; Multimedia semantics; OLE; Student performance

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2021 07:14, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

Nowadays, different new learning methodologies have been proposed to achieve effective learning in University education. One of the most promising methodologies for teaching computer science is multimedia-based education. In order to empower the performance within the online learning platforms, such as Moodle or OLE, this paper proposes to integrate the multimedia-based education to learning systems, and conducts an experiment with the operating system course. We show that exploiting multimedia, such as educational video and smart text, can significantly improve the student's learning performance in terms of exam grade and knowledge transfer. Further, the paper presents a real-world case study depicting how to enhance the performance of learning platform with multimedia semantics.